El blog dels professionals de l’hostaleria

Entre Plats vol ser l’espai on els restaurants, bars, cafeteries, col·lectivitats, hotels… trobeu informació útil sobre el sector i les últimes tendències per als vostres negocis. Un blog per a tots/es, amb molt de debat i participació. En marxa!

Categories:
27 de gener de 2025
Saber más

L’Hostaleria es prepara per afrontar un 2025 amb molta qualitat i sabor als seus plats. Ens ho explica Carlos Rodríguez, el nostre xef formador del canal Horeca a GM Cash, amb cinc tendències que marcaran la restauració els pròxims mesos.

  1. Buscarem nous sabors en altres cultures.

“Aquest any, provarem més plats amb influències de països sud-americans com Perú, Xile, Mèxic o l’Equador. Així que prepareu-vos per barrejar productes d’aquestes cultures tan diferents i afegir més picant a les seves receptes, tot i que sense supeditar el sabor”.

“Són tendència les salses com el xipotle [pebrot de jalapa madurat], en la seva versió més o menys picant, perquè el més important és el sabor que dona als àpats.”

“A GM Cash ens hem preparat, per a aquest any, la incorporació de novetats al nostre assortit: aletes picants, pebrots de jalapa farcits, tequeños i salses moderades, que enriquiran l’oferta i aportarà versatilitat als menús de l’Hostaleria”.

  1. Tornarem a demanar més carn

“Els clients tornaran a demanar més carn als restaurants, però no voldran qualsevol producte. Ara demanen qualitat i traçabilitat, no només preus competitius. Volen saber que és el que mengen i d’on prové. És a dir, ve un consum més informat i exigent”.

“Tot i que és una tendència de 2025, la clientela que visita els nostres centres GM Cash sap que sempre entreguem les carns envasades amb informació clara sobre el seu origen i maduració, apostant per talls prèmium”.

  1. Escollim el take away saludable

“Una altra obligació de l’hostaleria aquest 2025 és el take away, que continua creixent, tot i que amb un enfocament més saludable. El perfil de consum és diari amb plats bàsics, senzills i menjar saludable: llegums, verdures bullides, amanides fresques i receptes simples com mandonguilles de vedella o wraps saludables”.

“La rapidesa no ha d’estar renyida per la qualitat. És per això que, l’hostaleria escull dins el nostre assortiment de productes de fàcil manipulació que permetin una cocció més àgil, més ràpida, però sense renunciar als bons aliments”.

“I, per descomptat, potenciem la imatge del menjar utilitzant el nostre embalatge de cartó reciclat”.

 

  1. Demanem ingredients de qualitat

“Si els consumidors/es demanen més qualitat als seus plats, l’hostaleria buscarà ingredients de més nivell. Hem de recuperar els plats senzills, amb millors productes”.

“Si hagués d’escollir, et diria que aquest any alguns dels articles més sol·licitats als nostres GM Cash seran l’oli d’oliva, en la seva versió verge i verge extra, els llegums cuits i frescos, i solucions saludables i de fàcil preparació com els fumats, per exemple, en la versió de bacallà o Colometa, més enllà del típic salmó”.

  1. Quant més aprofitem a la cuina, millor

“A GM Cash estem molt a favor de potenciar el consum de triperia, barra, careta, tripes… per treure el màxim profit als productes i evitar la minva animal. Així que, també responem a les demandes dels consumidors/es que valoren el punt autèntic i sostenible”.

“Als cash, per exemple, també promovem aprofitar les minves. Suggerim a la nostra clientela rentar el producte amb la pell, tallar i tenir minva zero. És una manera de reaprofitar la patata i, a més, és molt bona”.

“I, per suposat, potenciem la imatge del menjar utilitzant el nostre embalatge rebutjable de cartó reciclat”.

Sembla que aquest 2025 serà un any gastronòmicament deliciós!

30 de juliol de 2024
Saber más

Amb l’arribada de l’estiu, toca revisar la llista de fruites que ofereixes al restaurant. Compra les que es troben al seu millor moment! Pel seu sabor, per les seves propietats i perquè, segurament, les trauràs més rendibilitat en haver-hi una oferta abundant al mercat.

El nostre expert Jordi Solé és operacional de fruita als nostres centres GM Cash i sap com triar les millors: “Cada producte té els seus secrets; quan comprarem, hem de veure, olorar, tocar i provar”.

“Jo sempre recomano les fruites de temporada perquè són de millor qualitat i evitem els llargs transports amb vaixell i emmagatzematge en càmeres que encareixen el producte”.  Guanyem tots/es!

Aquí van alguns trucs per treure aquest estiu el major “fruit” al teu restaurant:

Síndria. “La collita de síndria i meló està sent excel·lent aquest estiu. Així que cal aprofitar-ho!”.

Les millors són les que pesen i en donar-li uns cops secs sonen buides. El més apropiat és emmagatzemar-les en una zona poc il·luminada, fresca i airejada. Així, et poden durar uns 7 dies.

“Per preu, m’enduria la ratllada! Igual que en el cas del meló, la producció a hores d’ara de la temporada ve de Castella-la Manxa. Bona producció!”.

Ús culinari: gaspatxo de síndria fresquet.

Meló. Perquè estiguin bons i dolços, han de pesar força i tenir aigües (línies) a les vores o extrems; Fixa’t bé, perquè com més, millor! Si es conserven a temperatura ambient i en una zona fosca, poden durar entre 7 i 10 dies.

“M’agrada la varietat cantalup; són més petits (de quilo, quilo i mig), però són molt dolços”.

Ús culinari: plat de meló amb encenalls de pernil ibèric.

Préssec. T’enamoren per l’olor! És important que siguin aromàtics i amb la pell llisa. Millor mantenir-los a temperatura ambient perquè conservin el sabor i la textura. Abans de consumir-los, es poden ficar a la nevera perquè, en tastar-ho, doni frescor al paladar.

“El groc és més cruixent i desprèn més sucre, més olor. El vermell és més tou i filós. Ara comença la temporada del préssec d’Aragó, dels més saborosos”.

Ús culinari: amanida d’enciam amb burrata i préssec.

Raïms. Millor que no tinguin llavors ni taques a la pell i amb color brillant. Per a la seva conservació, necessiten temperatura entre 0 i 4 graus a la nevera i sense rentar.

Ara estem en plena temporada de raïms procedents d’Alacant. Són cruixents i molt dolços, com els caramels!”.

Ús culinari: taula de formatges amb granets de raïm.

Maduixes. Com més vermelles i brillants millor.  Són les fruites més delicades, per la qual cosa han d’estar en fred, entre 0 i 4 graus, per prolongar-ne les qualitats i el sabor. I no solen durar més de 2 o 3 dies. En canvi, els gerds i els nabius són més resistents i podrien arribar als 4-5 i 7 dies, respectivament.

“Ara és el moment de les maduixes de Segòvia i Valladolid, cultivades a 800 metres sobre el nivell del mar. Són més petites i granulades, però estan delicioses”.

Ús culinari: pastissos o incorporats a amanides.

I quin és el moment òptim de compra? Sempre recomanem adquirir els productes quan estiguin “forts, poc madurs, perquè es conservin més temps al restaurant abans de servir-los”.

Als nostres centres Gros Mercat, #enveranonoparemos, així que Jordi Solé i la resta de les especialistes en fruites estaran encantats/des d’atendre’t quan ho necessitis.

“Fructifica” el teu restaurant amb aquests consells i triomfa aquest estiu!

18 de juny de 2024
Saber más

A l’estiu pugen les temperatures i augmenta la demanda de productes? L’hostaleria disposa “d’opcions fresques” per assumir el repte amb èxit: els aliments congelats!

El nostre gerent de Compres de Congelats, Adan Gifre, ens explica els seus beneficis per a bars i restaurants: “És convenient comprar productes congelats a qualsevol època de l’any, però durant els mesos d’estiu, encara més”. Anem a veure perquè!

  1. Sempre disponibles

Si tens congelats, tens fruites, verdures, carns i peixos en qualsevol moment. I si faltés matèria primera per causes com una séquia, problemes logístics o escassetat en els caladors, el xef pot continuar oferint els seus plats típics perquè tenen els ingredients congelats. Estan disponibles tot l’any!

  1. Estalvi econòmic

El preu dels productes congelats sol ser més estable. A més, a l’estiu amb la calor, els ingredients frescos tenen una vida útil més limitada i existeix major risc que es facin malbé. Això suposaria una pèrdua econòmica. Per a això, per a Adan, “tenir una reserva d’aliments congelats és vital per a un restaurant”.

  1. Control de les existències

A més, molts dels productes venen empaquetats en porcions, la qual cosa permet un millor control de les existències. Un exemple és el pa, que a GM Cash ho oferim en mides petites i formats com xapata, entrepans, baguets, puces, panets, hamburgueses, frànkfurts… per a aquells restaurants que tenen poc espai a les seves càmeres. “Així se’ls permet descongelar-ho a demanda i no tirar mai res”.

  1. Menús més ràpids i eficients

En moltes ocasions no és necessari esperar que els ingredients es descongelin, perquè molts estan precuits o llestos per cuinar i això els hi estalvia temps i esforç als xefs durant la preparació dels menús. “El cuiner/a pot fer un sofregit de manera ràpida sense que els seus plats perdin sabor o qualitat”.

  1. Molts productes i molt bons

La varietat d’aquest tipus d’aliments ha augmentat en els últims anys. Ara tenim carns, peixos, verdures, plats precuinats i fins i tot postres… “Als nostres centres oferim gelats, pastís, bescuit, coulants, trufes, profiteroles… L’oferta és enorme! “I tots aquests compleixen amb uns estàndards de qualitat màxima, ens explica Adan.

I com a curiositat, sabíeu que hi ha peixos que es congelen a bord del vaixell, a ultramar? “Són productes molt purs, molt frescos, que tenen gust d’acabats de pescar. A més, són aliments molt segurs alimentàriament parlant, ja que han sigut congelats al moment de ser capturats i, d’aquest mode, s’elimina l’anisakis”.

“A mi m’encanta el pop natural que tenim als nostres cash, és un altre nivell”, ens recomana el nostre gerent.

I que passa amb les guinguetes a l’estiu? En tenir molt poc espai a les seves càmeres, són molt fans dels finger food congelats (menjar que es menja amb les mans), i per això venen als nostres centres a comprar pràcticament cada dia.

Està clar quina és l’opció més fresca de l’hostaleria a l’estiu!

2 de maig de 2024
Saber más

Si l’amo d’un restaurant vol fer la comanda un diumenge a les 22:00 h, ho podeu fer!

Si us ve millor contactar amb un expert/a que us assessori, podeu fer-ho!

I si prefereix veure i tocar el producte al mateix punt de venda, per descomptat, ho pot fer!

L’hostaler/a ja pot comprar com i quan vulgui, escollint a cada moment el canal que més li convingui, i això us permet estalviar temps i proveïdors i, per tant, ser més eficient en la gestió del vostre negoci.

Gabriel Rodríguez, director de Contact Center i e-Commerce de Transgourmet, ho sap bé: “L’omnicanalitat és imparable”. “És un valor que a la nostra companyia tenim molt clar; ens adaptem a les necessitats de cada client perquè compri a l’hora, dia i des del canal que prefereixi”.

Abans, l’hostaleria tenia dues opcions: podia anar als nostres 70 centres GM Cash distribuïts per tot Espanya o utilitzar el servei de lliurament directe al negoci, on un dels nostres comercials s’acostava al restaurant per gestionar la compra. Ara, a més, pot utilitzar el nostre servei d’atenció telefònica o fer aquesta comanda de manera online.

Atenció personalitzada i propera

Gabriel explica que, a qualsevol d’aquests canals, l’hostaler/a sempre rep una atenció personalitzada i propera. “Si vas a un cash, els professionals t’escoltaran i oferiran els productes i els formats que més et convinguin”.

“En el cas d’escollir el servei ‘Anem al teu restaurant’, tenim un vincle entre els agents de televenda, els comercials i els nostres clients, garantint que, independentment del canal que prefereixis (assessor/a, trucada, online), l’assortiment arriba en estat òptim amb uns estàndards de qualitat impecables”.

Prestem un servei d’Atenció al Client Omnicanal. Som un únic equip i aquesta és la clau del nostre èxit”.

I funciona! Gabriel destaca que el seu equip fa més de 3.000 trucades setmanals i més de 1.500 clients/es ja compren a través de la plataforma e-commerce.

Són professionals amb un gran coneixement del producte que es converteixen en persones de confiança de l’hostaler perquè pugui escollir l’assortiment i les solucions gastronòmiques més adequades per a cada restaurant, bar, cafeteria, càtering…

Ràpid, còmode i senzill. Com diu Gabriel, “l’omnicanalitat ho fa fàcil”.

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!