El blog dels professionals de l’hostaleria

Entre Plats vol ser l’espai on els restaurants, bars, cafeteries, col·lectivitats, hotels… trobeu informació útil sobre el sector i les últimes tendències per als vostres negocis. Un blog per a tots/es, amb molt de debat i participació. En marxa!

Categories:
28 d'octubre de 2024
Saber más

Els nostres 70 GM Cash ja es troben a tot gas; restaurants, cafeteries, bars, càtering… han començat a incrementar les seves comandes als centres cash&carry durant les últimes setmanes. Li preguntem a Nuria Ruiz, gerent del centre ubicat a Castellbisbal (Barcelona), el motiu de tanta activitat i ens respon amb claredat: “Perquè ja és Nadal!”.

“L’hostaleria avança un parell de mesos la compra de productes per tenir accés a tot l’assortiment i a millors preus; si esperen, els articles començaran a escassejar i pujarà l’import”, afegeix.

Quines són les recomanacions d’aquest any?

  • Aquestes festes, en peixos, el pop no hi pot faltar. “A GM Cash disposem d’una nova varietat de pop verge, natural, sense additius; és molt tendre i de primera qualitat, perquè prové d’una zona especial de corrents marins on es creen les condicions òptimes de nutrients per a la seva pesca.
  • I en marisc, proposem un bàsic per a tot: la gamba pelada. Nuria ens explica que les tenen petites de mida, però grans en sabor, per a còctel de marisc o amanides de cranc; de bona mida per a amanides, farcits i cremes, i les més grans per a, per exemple, gambes a l’all o arròs. I afegeix, la cua del llagostí si el restaurant inclou en la seva oferta un còctel de gambes.
  • Per a les carns, la gerent del GM Cash de Castellbisbal ens recorda els avantatges de comprar ronyonada o canal de xai: “Comprar peces grans (sencera o meitat) és més econòmic i, de fet, els especialistes dels nostres centres ho preparen com l’hostaleria ho necessiti”.
  • Amb el pernil sempre has d’encertar i la Nuria ho sap bé. És per això que recomana els Víctor Gómez, Calderón o 10 Vetas, per la relació qualitat-preu. “Hi ha moltes opcions: comprar una peça o espatlles, que a les nostres carnisseries poden desossar. També existeix l’opció de comprar-los directament amb sobres llescats”.
  • Com a beguda, la gran varietat pot dificultar-nos l’elecció. El cava Juve Massana, en totes les seves varietats, és una perfecta opció per oferir als clients: brut, brut nature, semi, gran reserva. A gust del consumidor!
  • I la diversitat es multiplica quan arribem a les postres. “La clientela encara demana els clàssics, però també busca l’originalitat amb nous sabors: pastís de xocolata cruixent, torrons, massapà, mantegats, polvorons, bombons, bescuits… I si vols sorprendre, els pastissos de la nostra marca Quality, amb la garantia de qualitat Transgourmet”.
  • La Nuria també ens recorda l’oportunitat de comprar lots, cistelles, baguls i safates, amb un assortiment de fins a 34 articles de begudes, en conserva, xarcuteria i dolços. “Hem evolucionat molt i, seguint les tendències gastronòmiques, incloem versions renovades, com una cistella vegana o un lot sense alcohol i un altre amb el pernil ja ben tallat. També oferim la cistella lumineta perquè els restaurants, bars o cafeteries puguin organitzar un sorteig nadalenc entre els seus clients”.

 

Nuria, gràcies per aquests consells, només ens queda dir… Bon Nadal!

5 de setembre de 2023
Saber más

Ara que l’estiu dóna els seus últims cops de cua i la tardor treu el cap, entrem en el ja tradicional moment de transició. Comença aquesta època en què un no sap si treure la caçadora o posar-se les sandàlies, si seguir amb el gaspatxo o començar amb els guisats.

L’hostaleria es troba amb el mateix dilema: esgotar els aliments d’estiu que continuen tenint protagonisme o donar la benvinguda als que anuncien el canvi de temporada? La solució és aprofitar la diversitat de productes i utilitzar el millor de les dues estacions.

Rocío Morcillo, formadora d’Hostaleria de Transgourmet Ibèrica i concursant finalista de Masterchef, ens ajuda a aconseguir una combinació òptima: “Després de les vacances, la clientela sol demanar plats lleugers perquè busquen compensar els excessos de l’estiu i començar a cuidar-se més. Per això , les amanides són perfectes”. Però ens aconsella: “No ens quedem amb la clàssica d’enciam; podem elaborar-les amb llegums, un producte molt de temporada, ja que a la tardor comença l’època de dos aliments molt versàtils com les llenties i els cigrons “.

Un altre aliat dels restaurants és el salmorejo, “recordeu que aquestes setmanes tenim els tomàquets més dolços de l’any. És el moment d’aprofitar-los”, explica la nostra xef.

I també hi ha els bolets. Al setembre comença la temporada a algunes regions d’Espanya, com Astúries, el País Basc, Andalusia o Madrid. Boletus, rovellons, bolets de card i xampinyons són els que més sol demanar la clientela.

Una altra opció perfecta és començar a treure partit a l’albergínia. “Podem gaudir del seu punt òptim entre octubre i abril. I una forma ideal de servir-la és arrebossada amb mel, ja sigui com a primer plat o com a tapa per compartir”, suggereix Morcillo.

Pel que fa a les fruites, “podem esprémer l’ús de les més estiuenques i refrescants, que en poc temps no deixaran de ser de temporada. Què millor que la síndria o el meló per a aquestes amanides, gaspatxos o fins i tot batuts?”, afegeix.

Tot i això, setembre és sinònim de verema, per la qual cosa el raïm comencen a prendre protagonisme. “Hi ha centenars de maneres d’oferir-les al teu establiment: al natural, en suc, broquetes…”, explica Rocío.

I si vols sorprendre els teus clients amb unes postres diferents, pots optar per fer servir aquest suc de raïm per macerar una altra fruita molt nostra: la magrana. De setembre a gener, podràs incorporar-la tant a les postres com acompanyant amanides o plats principals.

La disponibilitat d’aquests aliments variarà segons les regions, ja que cada àrea gaudeix de les pròpies especialitats i productes locals. Però en aquesta època de xancletes i caçadora, a Gros Mercat volem ajudar-te a omplir el rebost del teu negoci amb el millor dels dos mons.

Saber más

Els hàbits de consum dels nostres clients estan canviant! I a Gros Mercat estem al costat dels professionals de l’hostaleria per ajudar-vos.

Ara els consumidors i les consumidores demanem cada cop més aliments i begudes bío, naturals i respectuosos amb el medi ambient. Per això, hem incorporat al nostre assortiment la marca Natura, una gamma de productes ecològica i segura, composta per més de 100 referències elaborades d’acord amb els estàndards més alts de qualitat i transparència en la seva producció.

Olis i vinagres, farines, salses, arrossos, pastes i llegums, vins, cafès i infusions, sucre, confitures i xarops… un ampli assortiment de productes per crear un menú complet, que els professionals podeu incorporar ja a les vostres cuines.

Així marcareu la diferència als bars, restaurants i cafeteries. Incloure els productes de Natura a les vostres receptes i menús us permetrà oferir als clients una experiència gastronòmica més enriquidora, respectant les propietats dels ingredients, i amb un sabor més autèntic i una qualitat superior, ja que es produeixen en condicions naturals, evitant els químics artificials.

I a preus assequibles! És fàcil localitzar-los. Als nostres centres Gros Mercat els reconeixeràs pel segell de la Unió Europea d’“agricultura ecològica”.

Un sector per créixer

El consum de productes ecològics a Espanya, segons l’associació professional espanyola de la producció ecològica (Ecovalia), ha augmentat gairebé un 13% del 2020 al 2022. Segons aquestes dades, a casa comprem sobretot aliments d’origen vegetal, principalment fruita (14 %) i hortalisses (10%), i un 36% de productes d’origen animal, fonamentalment carn (27%).

Tot i això, aquest sector té molt marge encara per créixer. I suposa una gran oportunitat per a l’hostaleria!

I amb Natura, a Gros Mercat estem preparats per donar suport als professionals en el seu repte de convertir-se en els grans aliats dels consumidors que demanen una alimentació saludable i respectuosa amb els recursos naturals.

#fetsenllocdeparaules

22 de maig de 2023
Saber más

El Dia Internacional dels Treballadors i Treballadores, que celebrem al començament d’aquest mes, ens recorda que “la clau perquè els negocis funcionin són les persones”. Un missatge que el nostre director general, Lluís Labairu, també va destacar a la XI Trobada Gran Consum d’Alimarket davant dels més de 300 representants de les principals empreses del sector i de la indústria de l’alimentació.

A GM Cash, així ho creiem fermament; sabem que el nostre “personal base” és el pilar que sustenta la nostra companyia. Perquè Sonia, carnissera del cash d’Eivissa, sap exactament què busca la nostra clientela quan va a comprar; Patricia, reposadora al de Girona, sempre està atenta que no falti producte a les prestatgeries i d’ajudar algun consumidor@ desorientat/ada, i al Juan, responsable de moll a Sant Boi, no se li passa l’arribada al centre de cap mercaderia i de rebre els transportistes amb la professionalitat que es mereixen.

Sonia, Patricia i Juan, juntament amb tots els seus companys i companyes, són la cara visible dels 70 GM Cash. Són els que viuen el contacte directe amb els clients i, per tant, els que aconsegueixen fidelitzar-los; són els que posen en pràctica diàriament l’estratègia de la nostra companyia; els que transmeten els valors corporatius; els ambaixadors al carrer de la nostra imatge; els que donen confiança…

En definitiva, allò que aconsegueixen complir cada dia la missió de GM Cash: donar el millor servei a l’hostaleria.

I, per això, a la companyia posem especial èmfasi en la importància de cuidar-los. Perquè sabem com n’és d’important que estiguin bé, que somriguin, que els escoltem, que coneguem les seves opinions, aspiracions i, fins i tot, pors. Que compartim la visió del grup Transgourmet: “Junt@s cap al cim”.

El nostre sector està en canvi constant i, per complir els objectius estratègics marcats, GM Cash aposta clarament per la tecnologia, la digitalització, la sostenibilitat, l’omnicanalitat, la logística… Però no se’ns oblida la clau: ser un negoci de persones per a persones.

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!