El blog dels professionals de l’hostaleria

Entre Plats vol ser l’espai on els restaurants, bars, cafeteries, col·lectivitats, hotels… trobeu informació útil sobre el sector i les últimes tendències per als vostres negocis. Un blog per a tots/es, amb molt de debat i participació. En marxa!

Categories:
12 de desembre de 2024
Saber más

“Cada jornada al GM Cash de Burgos és diferent, perquè la nostra clientela és molt variada i tots són molt especials”, ens explica la Lara Martínez, gerent del centre.

El dia comença abans de clarejar. A les 7 del matí, les portes s’obren per rebre als clients més matiners. Michel, des del motlle, ja està rebent els primers proveïdors de frescos perquè els productes estiguin llestos des de primera hora, mentre que la Judith, a la fruiteria, entra ràpidament per organitzar fruites i verdures amb tant de mim que “sembla cuidar-les més que als seus propis fills”.

El mercat de frescos és el gran protagonista. Fruites, verdures, carn, xarcuteria i productes congelats es revisen i organitzen curosament per garantir que estan ben col·locats i en les millors condicions. L’objectiu és oferir un sortit de qualitat i un servei molt professional. Com ens explica la Lara, l’equip de frescos té un lema: “Sempre oferim un tracte proper i personalitzat a cada un dels nostres clients”.

També a primera hora els camions de repartiment de food service ja estan carregats i llestos per sortir. De dilluns a dissabte, les rutes cobreixen Burgos i província, assegurant que els negocis d’hostaleria tinguin les seves comandes puntualment. Abans de sortir, Lara es reuneix amb repartidors, preparadors i comercials, i revisen cada detall per si hi ha alguna incidència o algun client que hagi oblidat algun article. “Tot ha de sortir com està planejat”.

La nostra gran missió és atendre a la clientela

Després d’organitzar els productes i el repartiment, l’equip se centra en la seva gran missió: atendre a la clientela. “Tant als que venen al cash com als que anem a visitar als seus restaurants, bars, cafeteries… Per a això, cada dia és diferent”, ens recorda la Lara. “Ahir vaig visitar al matí a hostalers/es, per conèixer de primera mà les seves necessitats, i avui he estat al centre donant un cop de mà perquè teníem el Dia sense IVA”.

Un dels majors valors del GM Cash de Burgos és el seu equip, format per persones experimentades i polivalents. “És fonamental pel bon funcionament del servei. Saben fer de tot, el que assegura que qualsevol necessitat sigui atesa ràpidament”, explica amb orgull la gerent del centre.

I després d’un dia intens, el GM Cash tanca a les 8 de la tarda, tot i que la Lara confirma amb complicitat que no acaben fins que l’últim client/a decideix que ja ha acabat de comprar.

Més de 2.000 compradors/es al mes

Més de 2.000 clients/es compren al centre al mes i l’equip del GM Cash de Burgos té el mateix objectiu: oferir-los el millor servei possible des que entren per la porta fins que s’emporten la seva compra. “Que trobin el sortit i els productes frescos que necessiten pels seus negocis i que gaudeixin d’una experiència propera, professional i de qualitat”, ens explica la Lara.

Ens expliquen que el GM Cash de Burgos és un referent per a l’hostaleria de la zona i que la clientela que hi va, sol repetir. Després de passar un dia per allà, ja sabem el perquè.

27 d'octubre de 2023
Saber más

“Per emportar, si us plau!”. Apostem a que escoltis diverses vegades al dia aquesta frase en el teu negoci d’hostaleria. I no només per l’auge dels take away, sinó perquè la teva clientela es va apuntant cada vegada més a treure’s a casa l’aliment que li ha sobrat a taula.

Això té repercussions immediates a la llista de compra de bars i restaurants, ja que apareix un nou element per tenir en compte: els envasos.

I aquí ve el dilema, quin triar? Perquè, a més de diferents tipus de recipients (taperes, boles, caixes…), hi ha també molts materials on escollir, especialment entre els ecològics, compostables i biodegradables que estan enganxant fort i que és una opció responsable i amigable amb el medi ambient.

Com que ni tots els negocis són iguals, ni tots els clients volen el mateix, hi ha una gran varietat de recipients i utensilis perquè triïs el que millor encaixi a les teves necessitats. Aquí hi ha algunes opcions!

  • Si tens una d’aquestes cafeteries on la clientela prefereix treure’s el cafè calentet, opta per agitadores de fusta i gots que protegeixen de la calor i eviten que es cremin les mans.
  • Si els teus consumidors/es són dels que surten de la seva classe de pilates o ioga amb un batut de fruites ben saludable, una bona opció són palletes i gots de cartró.
  • Si ets dels que abasteix de menjar les oficines del voltant o salves el sopar de compradors famolencs després d’una jornada llarguíssima de treball, pots oferir-los coberts de fusta, caixes de cartró, bols de canya de sucre o tarteres d’alumini, entre d’altres.
  • Per a dies de futbol, ​​aposta per gots amb vora doble per evitar que es vessi l’escuma de la cervesa, més baixos i amples si beuran a glopets o gots de xarrup per prendre’ls-los d’una vegada.
  • O, simplement, per a consumidors/es, que arriben tard a la cita, salveu-los amb un bocata en una bossa de paper reciclat i patates fregides en paperines.

 

Això sí, a l’hora d’escollir un o altre envàs, recorda que, a partir de l’1 de gener de 2023, és obligatori cobrar als consumidors/es pels productes de plàstic d’un sol ús, com ara gots i els recipients per a aliments com a caixes. A més, segons la Llei 7/202, cal indicar-ne el preu de forma explícita en el rebut de compra.

I com ja saps, estan prohibits altres productes plàstics d’un sol ús: plats i coberts com a forquilles i culleres, agitadors de begudes (com els que fem servir per remoure el cafè), recipients per a begudes i aliments de poliestirè, bastonets de cotó i palletes .

Com veus, tot un món nou amb molt per triar! I a GM Cash treballem contínuament per oferir un assortiment actualitzat a les noves tendències del mercat, però sense renunciar a la qualitat. Per això, us proposem una àmplia selecció d’envasos, que a més són fàcils de transportar i mantenen les propietats de les begudes i dels aliments durant el camí, cosa que la vostra clientela us agrairà. Promès!

Enllaç al catàleg complet aquí

5 de setembre de 2023
Saber más

Ara que l’estiu dóna els seus últims cops de cua i la tardor treu el cap, entrem en el ja tradicional moment de transició. Comença aquesta època en què un no sap si treure la caçadora o posar-se les sandàlies, si seguir amb el gaspatxo o començar amb els guisats.

L’hostaleria es troba amb el mateix dilema: esgotar els aliments d’estiu que continuen tenint protagonisme o donar la benvinguda als que anuncien el canvi de temporada? La solució és aprofitar la diversitat de productes i utilitzar el millor de les dues estacions.

Rocío Morcillo, formadora d’Hostaleria de Transgourmet Ibèrica i concursant finalista de Masterchef, ens ajuda a aconseguir una combinació òptima: “Després de les vacances, la clientela sol demanar plats lleugers perquè busquen compensar els excessos de l’estiu i començar a cuidar-se més. Per això , les amanides són perfectes”. Però ens aconsella: “No ens quedem amb la clàssica d’enciam; podem elaborar-les amb llegums, un producte molt de temporada, ja que a la tardor comença l’època de dos aliments molt versàtils com les llenties i els cigrons “.

Un altre aliat dels restaurants és el salmorejo, “recordeu que aquestes setmanes tenim els tomàquets més dolços de l’any. És el moment d’aprofitar-los”, explica la nostra xef.

I també hi ha els bolets. Al setembre comença la temporada a algunes regions d’Espanya, com Astúries, el País Basc, Andalusia o Madrid. Boletus, rovellons, bolets de card i xampinyons són els que més sol demanar la clientela.

Una altra opció perfecta és començar a treure partit a l’albergínia. “Podem gaudir del seu punt òptim entre octubre i abril. I una forma ideal de servir-la és arrebossada amb mel, ja sigui com a primer plat o com a tapa per compartir”, suggereix Morcillo.

Pel que fa a les fruites, “podem esprémer l’ús de les més estiuenques i refrescants, que en poc temps no deixaran de ser de temporada. Què millor que la síndria o el meló per a aquestes amanides, gaspatxos o fins i tot batuts?”, afegeix.

Tot i això, setembre és sinònim de verema, per la qual cosa el raïm comencen a prendre protagonisme. “Hi ha centenars de maneres d’oferir-les al teu establiment: al natural, en suc, broquetes…”, explica Rocío.

I si vols sorprendre els teus clients amb unes postres diferents, pots optar per fer servir aquest suc de raïm per macerar una altra fruita molt nostra: la magrana. De setembre a gener, podràs incorporar-la tant a les postres com acompanyant amanides o plats principals.

La disponibilitat d’aquests aliments variarà segons les regions, ja que cada àrea gaudeix de les pròpies especialitats i productes locals. Però en aquesta època de xancletes i caçadora, a Gros Mercat volem ajudar-te a omplir el rebost del teu negoci amb el millor dels dos mons.

Saber más

Els hàbits de consum dels nostres clients estan canviant! I a Gros Mercat estem al costat dels professionals de l’hostaleria per ajudar-vos.

Ara els consumidors i les consumidores demanem cada cop més aliments i begudes bío, naturals i respectuosos amb el medi ambient. Per això, hem incorporat al nostre assortiment la marca Natura, una gamma de productes ecològica i segura, composta per més de 100 referències elaborades d’acord amb els estàndards més alts de qualitat i transparència en la seva producció.

Olis i vinagres, farines, salses, arrossos, pastes i llegums, vins, cafès i infusions, sucre, confitures i xarops… un ampli assortiment de productes per crear un menú complet, que els professionals podeu incorporar ja a les vostres cuines.

Així marcareu la diferència als bars, restaurants i cafeteries. Incloure els productes de Natura a les vostres receptes i menús us permetrà oferir als clients una experiència gastronòmica més enriquidora, respectant les propietats dels ingredients, i amb un sabor més autèntic i una qualitat superior, ja que es produeixen en condicions naturals, evitant els químics artificials.

I a preus assequibles! És fàcil localitzar-los. Als nostres centres Gros Mercat els reconeixeràs pel segell de la Unió Europea d’“agricultura ecològica”.

Un sector per créixer

El consum de productes ecològics a Espanya, segons l’associació professional espanyola de la producció ecològica (Ecovalia), ha augmentat gairebé un 13% del 2020 al 2022. Segons aquestes dades, a casa comprem sobretot aliments d’origen vegetal, principalment fruita (14 %) i hortalisses (10%), i un 36% de productes d’origen animal, fonamentalment carn (27%).

Tot i això, aquest sector té molt marge encara per créixer. I suposa una gran oportunitat per a l’hostaleria!

I amb Natura, a Gros Mercat estem preparats per donar suport als professionals en el seu repte de convertir-se en els grans aliats dels consumidors que demanen una alimentació saludable i respectuosa amb els recursos naturals.

#fetsenllocdeparaules

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!