El blog dels professionals de l’hostaleria

Entre Plats vol ser l’espai on els restaurants, bars, cafeteries, col·lectivitats, hotels… trobeu informació útil sobre el sector i les últimes tendències per als vostres negocis. Un blog per a tots/es, amb molt de debat i participació. En marxa!

Categories:
30 de juliol de 2024
Saber más

Amb l’arribada de l’estiu, toca revisar la llista de fruites que ofereixes al restaurant. Compra les que es troben al seu millor moment! Pel seu sabor, per les seves propietats i perquè, segurament, les trauràs més rendibilitat en haver-hi una oferta abundant al mercat.

El nostre expert Jordi Solé és operacional de fruita als nostres centres GM Cash i sap com triar les millors: “Cada producte té els seus secrets; quan comprarem, hem de veure, olorar, tocar i provar”.

“Jo sempre recomano les fruites de temporada perquè són de millor qualitat i evitem els llargs transports amb vaixell i emmagatzematge en càmeres que encareixen el producte”.  Guanyem tots/es!

Aquí van alguns trucs per treure aquest estiu el major “fruit” al teu restaurant:

Síndria. “La collita de síndria i meló està sent excel·lent aquest estiu. Així que cal aprofitar-ho!”.

Les millors són les que pesen i en donar-li uns cops secs sonen buides. El més apropiat és emmagatzemar-les en una zona poc il·luminada, fresca i airejada. Així, et poden durar uns 7 dies.

“Per preu, m’enduria la ratllada! Igual que en el cas del meló, la producció a hores d’ara de la temporada ve de Castella-la Manxa. Bona producció!”.

Ús culinari: gaspatxo de síndria fresquet.

Meló. Perquè estiguin bons i dolços, han de pesar força i tenir aigües (línies) a les vores o extrems; Fixa’t bé, perquè com més, millor! Si es conserven a temperatura ambient i en una zona fosca, poden durar entre 7 i 10 dies.

“M’agrada la varietat cantalup; són més petits (de quilo, quilo i mig), però són molt dolços”.

Ús culinari: plat de meló amb encenalls de pernil ibèric.

Préssec. T’enamoren per l’olor! És important que siguin aromàtics i amb la pell llisa. Millor mantenir-los a temperatura ambient perquè conservin el sabor i la textura. Abans de consumir-los, es poden ficar a la nevera perquè, en tastar-ho, doni frescor al paladar.

“El groc és més cruixent i desprèn més sucre, més olor. El vermell és més tou i filós. Ara comença la temporada del préssec d’Aragó, dels més saborosos”.

Ús culinari: amanida d’enciam amb burrata i préssec.

Raïms. Millor que no tinguin llavors ni taques a la pell i amb color brillant. Per a la seva conservació, necessiten temperatura entre 0 i 4 graus a la nevera i sense rentar.

Ara estem en plena temporada de raïms procedents d’Alacant. Són cruixents i molt dolços, com els caramels!”.

Ús culinari: taula de formatges amb granets de raïm.

Maduixes. Com més vermelles i brillants millor.  Són les fruites més delicades, per la qual cosa han d’estar en fred, entre 0 i 4 graus, per prolongar-ne les qualitats i el sabor. I no solen durar més de 2 o 3 dies. En canvi, els gerds i els nabius són més resistents i podrien arribar als 4-5 i 7 dies, respectivament.

“Ara és el moment de les maduixes de Segòvia i Valladolid, cultivades a 800 metres sobre el nivell del mar. Són més petites i granulades, però estan delicioses”.

Ús culinari: pastissos o incorporats a amanides.

I quin és el moment òptim de compra? Sempre recomanem adquirir els productes quan estiguin “forts, poc madurs, perquè es conservin més temps al restaurant abans de servir-los”.

Als nostres centres Gros Mercat, #enveranonoparemos, així que Jordi Solé i la resta de les especialistes en fruites estaran encantats/des d’atendre’t quan ho necessitis.

“Fructifica” el teu restaurant amb aquests consells i triomfa aquest estiu!

22 de maig de 2023
Saber más

El Dia Internacional dels Treballadors i Treballadores, que celebrem al començament d’aquest mes, ens recorda que “la clau perquè els negocis funcionin són les persones”. Un missatge que el nostre director general, Lluís Labairu, també va destacar a la XI Trobada Gran Consum d’Alimarket davant dels més de 300 representants de les principals empreses del sector i de la indústria de l’alimentació.

A GM Cash, així ho creiem fermament; sabem que el nostre “personal base” és el pilar que sustenta la nostra companyia. Perquè Sonia, carnissera del cash d’Eivissa, sap exactament què busca la nostra clientela quan va a comprar; Patricia, reposadora al de Girona, sempre està atenta que no falti producte a les prestatgeries i d’ajudar algun consumidor@ desorientat/ada, i al Juan, responsable de moll a Sant Boi, no se li passa l’arribada al centre de cap mercaderia i de rebre els transportistes amb la professionalitat que es mereixen.

Sonia, Patricia i Juan, juntament amb tots els seus companys i companyes, són la cara visible dels 70 GM Cash. Són els que viuen el contacte directe amb els clients i, per tant, els que aconsegueixen fidelitzar-los; són els que posen en pràctica diàriament l’estratègia de la nostra companyia; els que transmeten els valors corporatius; els ambaixadors al carrer de la nostra imatge; els que donen confiança…

En definitiva, allò que aconsegueixen complir cada dia la missió de GM Cash: donar el millor servei a l’hostaleria.

I, per això, a la companyia posem especial èmfasi en la importància de cuidar-los. Perquè sabem com n’és d’important que estiguin bé, que somriguin, que els escoltem, que coneguem les seves opinions, aspiracions i, fins i tot, pors. Que compartim la visió del grup Transgourmet: “Junt@s cap al cim”.

El nostre sector està en canvi constant i, per complir els objectius estratègics marcats, GM Cash aposta clarament per la tecnologia, la digitalització, la sostenibilitat, l’omnicanalitat, la logística… Però no se’ns oblida la clau: ser un negoci de persones per a persones.

24 de febrer de 2023
Saber más

En GM Cash i, per descomptat en Transgourmet, sabem la importància de “tenir la ment oberta” en el nostre sector. La societat evoluciona constantment i les empreses hem de reinventar-nos amb una certa freqüència per a respondre amb eficàcia al que passarà anys després.

Per això, en 2020 prenem la decisió de renovar-nos per a satisfer, amb innovació, les necessitats i gustos del nostre client, l’hostaleria, en un futur pròxim.

I creem els nous cash, amb un progressiu programa de reformes en els nostres 70 centres, que té com a eixos principals: oferir més producte, més comoditat, millor experiència de compra i contacte més directe i personalitzat. Un nou concepte de cash&carry de professionals per a professionals.

Ara el producte és el protagonista, potenciant sobretot els aliments frescos, els articles de temporada i els proveïdors locals, presentats en un entorn més ampli i còmode per a la clientela en la seva experiència de compra. I amb un celler, localitzat en un espai més diàfan, on els compradors i les compradores poden contemplar una cuidada selecció de les denominacions d’origen locals, a més d’una gran varietat de les DO conegudes en l’àmbit nacional i internacional.

I amb un equip d’especialistes al capdavant per a assessorar de forma personalitzada a cada client/a que acudeixi als nostres centres, aconseguint amb la seva dedicació transformar la nostra activitat en un negoci de persones per a persones.

Si parlem del cash&carry del futur, també parlem de sostenibilitat, implementant mesures que afavoreixen la reducció del consum energètic i la millora de l’eficiència de les instal·lacions.

En definitiva, per a GM Cash, el demà és un avui, on l’hostaleria és la prioritat, el producte és el protagonista i el planeta és el nostre compromís.

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!