El blog dels professionals de l’hostaleria

Entre Plats vol ser l’espai on els restaurants, bars, cafeteries, col·lectivitats, hotels… trobeu informació útil sobre el sector i les últimes tendències per als vostres negocis. Un blog per a tots/es, amb molt de debat i participació. En marxa!

Categories:
4 d'abril de 2025
Saber más

Que necessita un hostaler/a per aprofitar el màxim la Setmana Santa? Com garanteixen els negocis una oferta atractiva i de qualitat sense que els costos s’encareixin?

Parlem amb Fernando Sánchez, gerent del GM Cash de Valladolid, ciutat que concentra a milers de turistes i locals aquests dies al voltant de la devoció i a la gastronomia. Ens trobem a les millors mans per conèixer les claus d’aquesta temporada a l’hostaleria!

1.Planificació

El nostre expert i el seu equip tenen com a primer objectiu facilitar a restaurants i bars la planificació i optimització de les seves compres. “Al nostre centre hem seleccionat curosament els productes més demanats i incrementem el nostre estoc un 15%, assegurant així la disponibilitat i l’eficiència en el subministrament. Volem que tots els negocis estiguin ben assortits quan la clientela comenci a multiplicar-se.”

2.Menjar tradicional

Com a proposta especial, han preparat un fulletó per a Setmana Santa que potencia els productes frescos i inclouen ingredients típics com cigrons i mongetes; llom de bacallà; bunyols, també de bacallà; costelles de porc, i patates.

“Durant aquestes dates aconsellem als hostalers/es apostar pels plats tradicionals; un petit gir a la carta durant uns dies, que agraeixen els comensals, que busquen provar aquests plats”.

3.La importància de la tapa

La millor opció és oferir-los en forma de tapa, sempre mantenint l’essència de la gastronomia local: “cassolada d’espinacs amb cigrons o altres llegums; “torrijas”; bacallà preparat de mil formes diferents, per exemple, amb tomàquet o la famosa “tajada” de bacallà fregida…”.

4.Formats ràpids

Per respondre amb rapidesa a l’alta demanda, és clau que les cuines optin per solucions gastronòmiques fàcils i eficaces de portar. En Fernando ens aconsella els productes que no requereixen llargues coccions com, per exemple, els llegums ja cuinats.

I, per descomptat, tot en format hostaleria en funció de la mida de restaurants i bars. “En el cas del bacallà, oferim en versió fresca salada una gran varietat de peces des de 250 grams a un kg. També tenim el de 2 kg, congelat, perfecte per a grans quantitats”.

5.Comprar com i on vulguis

L’hostaler/a no només ha de tenir la possibilitat de comprar quan i com vulgui. El nostre expert ens indica com a GM Cash els professionals poden acudir al centre i comprar directament o també realitzar la comanda pel canal de e-commerce, a través dels companys de televenda o amb els mateixos assessors comercials que els visiten periòdicament.

“És el nostre servei exclusiu de food service per a l’hostaleria, que els hi entrega l’assortiment en el mateix negoci en perfecte estat de conservació i en les tres temperatures [sec, fresc i congelat]. Això es tradueix en estalvi de temps i de proveïdors”.

Amb aquests consells, al GM Cash de Valladolid ho tenen clar: “Productes frescos, formats adaptats i planificació adequada són la clau per oferir el millor de la gastronomia típica de la Setmana Santa, mentre s’optimitzen costos i temps de treball”.

I ens recorden també la importància de defensar els plats tradicionals per atraure els comensals que busquen els sabors de sempre. El secret aquests dies es troba en la tradició!

27 d'octubre de 2023
Saber más

“Per emportar, si us plau!”. Apostem a que escoltis diverses vegades al dia aquesta frase en el teu negoci d’hostaleria. I no només per l’auge dels take away, sinó perquè la teva clientela es va apuntant cada vegada més a treure’s a casa l’aliment que li ha sobrat a taula.

Això té repercussions immediates a la llista de compra de bars i restaurants, ja que apareix un nou element per tenir en compte: els envasos.

I aquí ve el dilema, quin triar? Perquè, a més de diferents tipus de recipients (taperes, boles, caixes…), hi ha també molts materials on escollir, especialment entre els ecològics, compostables i biodegradables que estan enganxant fort i que és una opció responsable i amigable amb el medi ambient.

Com que ni tots els negocis són iguals, ni tots els clients volen el mateix, hi ha una gran varietat de recipients i utensilis perquè triïs el que millor encaixi a les teves necessitats. Aquí hi ha algunes opcions!

  • Si tens una d’aquestes cafeteries on la clientela prefereix treure’s el cafè calentet, opta per agitadores de fusta i gots que protegeixen de la calor i eviten que es cremin les mans.
  • Si els teus consumidors/es són dels que surten de la seva classe de pilates o ioga amb un batut de fruites ben saludable, una bona opció són palletes i gots de cartró.
  • Si ets dels que abasteix de menjar les oficines del voltant o salves el sopar de compradors famolencs després d’una jornada llarguíssima de treball, pots oferir-los coberts de fusta, caixes de cartró, bols de canya de sucre o tarteres d’alumini, entre d’altres.
  • Per a dies de futbol, ​​aposta per gots amb vora doble per evitar que es vessi l’escuma de la cervesa, més baixos i amples si beuran a glopets o gots de xarrup per prendre’ls-los d’una vegada.
  • O, simplement, per a consumidors/es, que arriben tard a la cita, salveu-los amb un bocata en una bossa de paper reciclat i patates fregides en paperines.

 

Això sí, a l’hora d’escollir un o altre envàs, recorda que, a partir de l’1 de gener de 2023, és obligatori cobrar als consumidors/es pels productes de plàstic d’un sol ús, com ara gots i els recipients per a aliments com a caixes. A més, segons la Llei 7/202, cal indicar-ne el preu de forma explícita en el rebut de compra.

I com ja saps, estan prohibits altres productes plàstics d’un sol ús: plats i coberts com a forquilles i culleres, agitadors de begudes (com els que fem servir per remoure el cafè), recipients per a begudes i aliments de poliestirè, bastonets de cotó i palletes .

Com veus, tot un món nou amb molt per triar! I a GM Cash treballem contínuament per oferir un assortiment actualitzat a les noves tendències del mercat, però sense renunciar a la qualitat. Per això, us proposem una àmplia selecció d’envasos, que a més són fàcils de transportar i mantenen les propietats de les begudes i dels aliments durant el camí, cosa que la vostra clientela us agrairà. Promès!

Enllaç al catàleg complet aquí

5 de setembre de 2023
Saber más

Ara que l’estiu dóna els seus últims cops de cua i la tardor treu el cap, entrem en el ja tradicional moment de transició. Comença aquesta època en què un no sap si treure la caçadora o posar-se les sandàlies, si seguir amb el gaspatxo o començar amb els guisats.

L’hostaleria es troba amb el mateix dilema: esgotar els aliments d’estiu que continuen tenint protagonisme o donar la benvinguda als que anuncien el canvi de temporada? La solució és aprofitar la diversitat de productes i utilitzar el millor de les dues estacions.

Rocío Morcillo, formadora d’Hostaleria de Transgourmet Ibèrica i concursant finalista de Masterchef, ens ajuda a aconseguir una combinació òptima: “Després de les vacances, la clientela sol demanar plats lleugers perquè busquen compensar els excessos de l’estiu i començar a cuidar-se més. Per això , les amanides són perfectes”. Però ens aconsella: “No ens quedem amb la clàssica d’enciam; podem elaborar-les amb llegums, un producte molt de temporada, ja que a la tardor comença l’època de dos aliments molt versàtils com les llenties i els cigrons “.

Un altre aliat dels restaurants és el salmorejo, “recordeu que aquestes setmanes tenim els tomàquets més dolços de l’any. És el moment d’aprofitar-los”, explica la nostra xef.

I també hi ha els bolets. Al setembre comença la temporada a algunes regions d’Espanya, com Astúries, el País Basc, Andalusia o Madrid. Boletus, rovellons, bolets de card i xampinyons són els que més sol demanar la clientela.

Una altra opció perfecta és començar a treure partit a l’albergínia. “Podem gaudir del seu punt òptim entre octubre i abril. I una forma ideal de servir-la és arrebossada amb mel, ja sigui com a primer plat o com a tapa per compartir”, suggereix Morcillo.

Pel que fa a les fruites, “podem esprémer l’ús de les més estiuenques i refrescants, que en poc temps no deixaran de ser de temporada. Què millor que la síndria o el meló per a aquestes amanides, gaspatxos o fins i tot batuts?”, afegeix.

Tot i això, setembre és sinònim de verema, per la qual cosa el raïm comencen a prendre protagonisme. “Hi ha centenars de maneres d’oferir-les al teu establiment: al natural, en suc, broquetes…”, explica Rocío.

I si vols sorprendre els teus clients amb unes postres diferents, pots optar per fer servir aquest suc de raïm per macerar una altra fruita molt nostra: la magrana. De setembre a gener, podràs incorporar-la tant a les postres com acompanyant amanides o plats principals.

La disponibilitat d’aquests aliments variarà segons les regions, ja que cada àrea gaudeix de les pròpies especialitats i productes locals. Però en aquesta època de xancletes i caçadora, a Gros Mercat volem ajudar-te a omplir el rebost del teu negoci amb el millor dels dos mons.

Saber más

Els hàbits de consum dels nostres clients estan canviant! I a Gros Mercat estem al costat dels professionals de l’hostaleria per ajudar-vos.

Ara els consumidors i les consumidores demanem cada cop més aliments i begudes bío, naturals i respectuosos amb el medi ambient. Per això, hem incorporat al nostre assortiment la marca Natura, una gamma de productes ecològica i segura, composta per més de 100 referències elaborades d’acord amb els estàndards més alts de qualitat i transparència en la seva producció.

Olis i vinagres, farines, salses, arrossos, pastes i llegums, vins, cafès i infusions, sucre, confitures i xarops… un ampli assortiment de productes per crear un menú complet, que els professionals podeu incorporar ja a les vostres cuines.

Així marcareu la diferència als bars, restaurants i cafeteries. Incloure els productes de Natura a les vostres receptes i menús us permetrà oferir als clients una experiència gastronòmica més enriquidora, respectant les propietats dels ingredients, i amb un sabor més autèntic i una qualitat superior, ja que es produeixen en condicions naturals, evitant els químics artificials.

I a preus assequibles! És fàcil localitzar-los. Als nostres centres Gros Mercat els reconeixeràs pel segell de la Unió Europea d’“agricultura ecològica”.

Un sector per créixer

El consum de productes ecològics a Espanya, segons l’associació professional espanyola de la producció ecològica (Ecovalia), ha augmentat gairebé un 13% del 2020 al 2022. Segons aquestes dades, a casa comprem sobretot aliments d’origen vegetal, principalment fruita (14 %) i hortalisses (10%), i un 36% de productes d’origen animal, fonamentalment carn (27%).

Tot i això, aquest sector té molt marge encara per créixer. I suposa una gran oportunitat per a l’hostaleria!

I amb Natura, a Gros Mercat estem preparats per donar suport als professionals en el seu repte de convertir-se en els grans aliats dels consumidors que demanen una alimentació saludable i respectuosa amb els recursos naturals.

#fetsenllocdeparaules

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!